Dan före dopparedan

 
Att vara tillsammans med sin familj dan före dopparedan och vänta på att julskinkan ska bli klar samtidigt som man bakar och donar. Ibland smiter man iväg för att läsa en bok en stund eller enbart för att sitta och stirra på klapparna under granen medans huset doftar ljuvligt och julmusiken svävar ur högtalarna. Det är en av många anledningarna till varför jag älskar denna högtid. Allting är så mysigt och stämningsfullt. 
Tycker förresten att vårt pepparkakshus är otroligt vackert, och att vi ens kunde få ut någon kristyr ur tuberna är ett under då jag och min lillebror har "pyntat" (dränkt) våra pepparkakor då och då. :')

Kommentarer

Släng gärna in en kommentar

Ditt Namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0